zaterdag 29 september 2012

Farmer's Wife, een andere wending

Voor de Farmer's Wife zijn weer twee blokjes klaar.
Deze Cut Glass Dish (volgens mij een kristallen schaal)

En de Strawberry Basket

Een derde is al weer een heel eind en een vierde ligt al geknipt klaar.  Als je nagaat dat het al weer tijden geleden is dat er een blokje gemaakt is, gaat het nu goed vooruit.  Maar toch... ergens vond ik het niet lekker gaan.

Ik haalde alle blokjes uit de doos en plakte ze tegen de quiltwall.  Over het algemeen werkt dat bij mij heel stimulerend.  Deze keer niet zo. 

Ik keek achterin het boek naar de mogelijkheden.  Als ik nu eens ga voor de Twin-Size Sampler quilt in plaats van de Queen-Size, dan heb ik maar 83 blokken nodig en dan hoef ik er nog maar 10 extra te maken.  Verder gaf het rekenmachientje aan dat 73" x 92,5" = 185,42 cm x 234,95 cm.  Ruim voldoende voor een bed dat 140 cm breed is.  Zelfs beter dan die queen-size van 210,82 cm x261,62 cm, die zou misschien zelfs te groot zijn.

De stof voor de cornerstones en sashing strips had ik al gekocht.  Ik wist nu zeker dat ik ruim voldoende stof heb, en alle conerstones zijn al geknipt.  De inzetdriehoeken zijn ook al geknipt van de stof die ik nog overhad van de top.  't gaat opeens een stuk vlotter en ik geniet weer van het in elkaar zetten en dat is toch waar het om draait.

Ik probeerde me te herinneren waarom ik ook alweer alle blokken wilde maken.  Dat was zodat ik niet alleen de makkelijke blokken zou hebben of moest kiezen om bepaalde blokken weg te laten.  Maar dat geeft me nu niet meer.  Ik ben geen Farmer's Wife, zelfs geen Farmer's Daughter maar een (achter)kleindochter van landarbeiders.  Daarom vind ik het helemaal niet erg dat er de meer eenvoudige blokken inzitten.

2 opmerkingen:

  1. Mooie blokken en goed dat je over de maat nadenkt want anders heb je veel te veel blokken gemaakt en dat is ook zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er ook hard over gedacht om hem kleiner te maken, maar ik kan me er nog niet toe zetten. Ik ga nog maar even door.
    Deze quilt is heel mooi aan het worden en nu zit hij je niet meer in de weg. Goeie beslissing, dus!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!