zaterdag 22 september 2012

De laatste foto's vanuit het Carrefour Europeen du Patchwork

Wat valt er toch veel te zien in Sainte-Marie aux Mines.  De laatste tentoonstelling die ik daar bezocht was nr. 10 in Eglise Saint Louis.  Wat je al niet kunt doen met (machinaal) quilten is goed te zien bij de volgende quilts.  Er hingen er een aantal vergelijkbare.  Ze zijn gemaakt door Regula Affolter.




Daarna ging ik naar nr.7, het commerciĆ«le gedeelte.  't Was er verschrikkelijk warm en druk (en dat warme scheen dit jaar nog mee te vallen in vergelijking tot andere jaren).  Wat me ook opviel was dat de meeste verkopers een bord hadden hangen van "geen foto's maken" en dat je juist bij veel Nederlandse winkeliers (Bobbin, Petra Prins) dit net niet had hangen.  Dus... heb ik hier weinig foto's van.  Behalve van mijn aankopen die  ik beperkt heb proberen te houden.

Een patroon van Kristel Salgarollo

Een geweldig patroon van Bobbin

Speciale linealen waarmee je ook cirkels en ovalen kan tekenen en 2 lapjes (helaas geen foto nog)

Bij de Quiltmania stand kocht ik de nieuwste Simply Vintage en vond ik deze leuke kinderspecial.

En als laatste deze 3 mooie patronen.  Uitleg zal wel in het Frans zijn (er zit zelfs een cd-rom bij) dus dat is goed voor mijn talen.

Na even met mijn lief op een terras gepauzeerd te hebben was er nog een klein beetje tijd over om ook even naar Sainte-Croix-Aux-Mines te gaan, we reden er toch al langs. 
Bij nr. 15 de Verriere waren mooie bloemenquilts van Elsbeth Nusser-Lampe.  De foto's spreken voor zich.





Ik was ook nog even in nr. 14 de Presbytere maar dat sprak mij niet aan.  Bovendien was toen het fototoestel op.  Daarna nog even naar nr. 13 Eglise Saint Nicolas.  Ik wilde heel graag naar de kerk van Sinterklaas maar zag zo gauw geen beeld van hem staan.  Jammer he?

De foto's daarvan staan nog op mijn mobiel en ik weet nog niet hoe ik die eraf moet halen.  Maar ik denk dat jullie zo al bij al een aardige indruk hebben van wat ik die dag allemaal gezien heb.  Volgend jaar doen we het anders, dan trekken we er (ook in de voorafgaande dagen) meer tijd voor uit en neem ik een reserve accu voor het fototoestel mee.

Toch gelukt.  Lees ook de bordjes die erbij gefotografeerd zijn.  De quilts zijn gemaakt in Afrika met het thema droom.  Een heel mooie tentoonstelling zo bij elkaar.

Mijn favoriet door het verhaal :


Mijn favoriet qua quilt :




De andere quilts :



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!