dinsdag 18 september 2012

Sainte-Marie aux Mines : de volgende halte

Na de Eglise de la Madeleine liep ik verder naar nr.5 de Ancienne Sogenal.  Ondertussen groet ik de plaatselijke bevolking maar met een vrolijk Bonjour want gewoon voorbijlopen vind ik ook maar zo onbeleefd.  Maar de meeste mensen op straat zijn andere quilters; die herken je heel makkelijk aan de zelfgemaakte patchworktassen of anders de Kathy Doughty-tas die Quiltmania verkocht. 

De quilts die hier hangen zijn te koop en ze zijn oud / antiek.  Er hangen niet alleen quilts, er is ook een grote doos met blokken die ooit gemaakt zijn en de quilt niet gehaald hebben.   Het is heel verleidelijk om dan zo'n blok te kopen maar ... ik heb me ingehouden.  Gewoon even een paar sfeerfoto's :

Deze quilt, een Bears Paw uit de Mid 19th Century kost 550 euro en ik vond hem prachtig.  Wie zou deze mee naar huis genomen hebben? Deze quilts werden verkocht door Labors of Love van Jane Lury uit de Verenigde Staten.


Vervolgens kwam ik bij nr. 3 La Mine d'Artgens terecht.  Alles is opeens weer veel moderner en er werd gewerkt met improvisatietechnieken.  Het thema was cirkels, vierkanten en driehoek.  Onder de tentoongestelde quilts lagen ook papieren vormpjes op de grond.  Van deze tentoonstelling kocht ik ook een cd-rom (6 euro) met alle werken erop.


In een zaaltje ernaast hingen deze werken :




Hierna even geluncht met mijn lief.  Uiteraard hing er ook bij dit cafe een mooie quilt.


De rest volgt weer later. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!