maandag 30 augustus 2010

Nog een hapje...

Want dat is hoe je een olifant eet; hapje voor hapje. In dat opzicht verschilt een quilt niet van zo'n nare rekensom waarmee ik mijn leerlingen af en toe op de proef stel ;)

Het afmaken van de rand en het ineen zetten van de achterkant is voorspoedig gegaan. De wind werkte zaterdag ook goed mee want de grote lappen waren zo droog.

Ik moet bekennen dat ik altijd opkijk naar het maken van de sandwich. Het neemt zoveel ruimte in en moet dus eigenlijk achter elkaar door gebeuren en het is tegelijk een belangrijke stap; daarna kun je foutjes (verkeerd strijken, draadjes, etc.) niet meer zo makkelijk corrigeren.

Maar het is me gelukt. Mijn lief maar even uit de buurt gehouden en kater Max ook maar even bedankt voor de aandacht. Dit moet goed gebeuren en ik kan absoluut geen afleiding gebruiken (wordt ik alleen maar chagarijnig van is de ervaring)!

Ditmaal niet over de grond kruipen maar om 2 tafels heen lopen. Dit werkt al prettiger, al is zo'n tafel niet op ergonomische hoogte en voelde ik wel af en toe m'n onderrug. Dan ging ik maar even iets anders doen. Boodschappen voor mijn lief bijvoorbeeld want we krijgen vanavond visite. Ik weet al dat het heel lekker wordt, ik mocht alvast wat van het toetje proeven.

Zo Elsje, de volgende stap is quilten en aangezien het weer meewerkt (het giet af en toe en het voelt af en toe koud aan), heb ik daar al veel zin in gekregen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!