dinsdag 4 oktober 2011

Rouenneries-groen

De verbouwing begint op te schieten.  Meer en meer krijg je het idee hoe het straks wordt.  De afgelopen weken veel verfwerk en nu is onze deur bijna klaar.  Op het witte middenstuk moet nog iets moois geschilderd worden, wat weet ik nog niet.
Dit is het leuke van verbouwen; alle rommel en stof die het oplevert, wil ik zodra het klaar is zo snel mogelijk vergeten!

Bij de kleuren heb ik rekening gehouden met het groene glas dat in deze antieke deuren zat.  De deuren zijn verder op maat gemaakt en een schoonbroer heeft geholpen om de omlijsting  die ik zag in een boek over art nouveau / jugendstil / art deco te fabriceren.
Voor het lichtere groen wilde ik het groen van de rouenneries serie van French General, met een lapje naast al die kleurstalen gezeten om te kijken wat het beste past (dit is opvallend uit de histor serie maar ook de ikea-kleurwijzer heeft deze kleur).

Dit vraagt natuurlijk om de Summer Stars, gemaakt van French General stofjes er even bij te houden.

Zoals jullie zien moet ik van het middenstuk nog 2 hoekdeeltjes en dan is dat klaar.  Toch aardig opgeschoten deze zomer.  De afgelopen dagen niet gequilt door de hitte maar een ander oud project weer opgepakt.  Daarover snel meer.

Diana

1 opmerking:

  1. Wat een mooie kast en de kleuren heb je goed gekozen. De quilt is prachtig en staat er ook heel mooi bij.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!