vrijdag 7 oktober 2011

Camelot deel 1

Woensdag was een vervelende dag op het werk.  Het bleef maar onduidelijk of mijn contract via het uitzendbureau verlengd zou worden of dat het mijn laatste dag zou zijn.  Veel stress, lieve collega's en uiteindelijk de boodschap dat ik gewoon voorlopig kan blijven.

En toen ik thuis kwam lag er een leuke envelop me op te wachten.  Om me alle stress en narigheid een beetje te doen vergeten.  Het eerste deel van de Camelot-BOM.  Deze quilt is ontworpen door Trish Harper en de bom wordt georganiseerd door Janine van 't Quiltgebeuren in Brielle (hiernaast staat ook een button).  Quilt-it en Dotty heeft ook dit patroon maar de stofjes van 't Quiltgebeuren zijn meer mijn smaak.

Hoewel ik nog veel wilde afmaken ben ik toch meteen begonnen aan dit blok.  Dit keer wil ik de BOM goed doen!  Zo min mogelijk achterstand.
Daarom ben ik goed gaan nadenken waarom ik nog steeds niet begonnen ben aan de blokken van de Sarah Morell die ik als BOM-pakket via Dorry kreeg.  Ik kon 3 redenen verzinnen :
1. Eigenlijk lijkt hij me best moeilijk en ik heb nog geen ervaring met broderie perse.  Bovendien heb ik het patroon nu compleet en loopt het niet weg. 
2. Ik ben gewend aan gewassen lapjes en je krijgt steeds nieuwe kleine stukjes aangeleverd.
3. Hoe uniek is mijn quilt straks nog?  Er zijn veel deelnemers voor zo'n BOM en dan heb je allemaal dezelfde lapjes naast hetzelfde patroon.

De oplossing hiervoor :
1. Nog geen oplossing behalve : ook al heb ik geen ervaring met cirkels, ik ga het gewoon proberen.
2. Anders was ik lapjes per (afwas)teiltje met een paar bij elkaar.  Ik gebruik nu brooddoosjes daar de lapjes toch klein zijn.
3. Ik gooi er af en toe een paar andere lapjes in van mezelf.  Dat moet lukken want in het eerste blok van de BOM zaten al een paar lapjes die ik zelf ook al eens voor een andere quilt gekocht heb.  Het is mijn smaak dus kans is groot dat iets uit mijn kast erbij past.

De resultaten :
Toch maar goed dat voorwassen.  Vreemd genoeg met name problemen bij de groene lapjes, er valt soms echt geen pijl op te trekken.

Het is met gelukt!  Blok zit ineen.  De punten heb ik vervangen door een bruin stofje (in plaats van een grijsgroene) en een ander lapje heb ik ook veranderd.  Ook wat gespeeld met waar ik de lapjes plaats dus mijn blok is al weer ietsje anders.

Zo dan nu mezelf nog langzaam buigen over de volgende vraag : hoe zal ik deze cirkel later in de quilt plaatsen?  Bruine of gekleurde punten naar boven?  Ach daar hoef ik me voorlopig nog niet druk om te maken.
Liefs, Diana

6 opmerkingen:

  1. Het wordt vast een prachtige quilt, die Camelot. Wat een mooi blok. Leuk, dat je af en toe wat andere lapjes neemt, dan wordt het toch echt je eigen quilt.
    Fijn, dat je langer mag blijven op je werk!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi is-ie he, de Camelot. Ik heb mijn 1e blok met stofjes ook gekregen. Maar ik ben nog niet begonnen. Denk dat ik dit weekend begin. Ik ga ook wat lapjes veranderen en zeker de groene, want die is niet zo mijn smaak. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat je langer kan blijven werken.
    En dit blok van Camelot is erg mooi, die heb je toch mooi af!
    Fijne week-end Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke quilt wordt dat, je eerste blok is mooi geworden. Fijn dat je nog kunt blijven werken.
    Je blog ziet er leuk uit mooie dingen maak je, ik heb je in mijn lijst gezet, leuk om de Camelot bom te volgen.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful block....I use alot of the same fabrics you use...don't you just love reproduction!!

    Thanks for sharing your lovely pictures of your work and fun blog...I will visit you again soon!

    Carolyn :0

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je ook met de Camelot mee doet. Ga je ook naar de Bee? Ik kon de eerste keer niet vanwege vakantie, maar de volgende keer ga ik wel.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!