maandag 3 juni 2013

Mooie plaatjes en Ikea

Er is zoveel waar ik over kan schrijven maar een ellenlang stuk leest ook niet erg lekker.  Een andere keer dus de DOW tentoonstelling en over wat projecten waar ik mee bezig ben.  De laatste tijd heb ik zo'n afmaakstemming en vreemd genoeg kan ik nog steeds geen geschikte stofjes kiezen voor een project waarmee ik zou willen beginnen.  Herkenbaar?  Ach dan is zoveel om  af te maken best handig.

Eigenlijk had ik een voor en na foto moeten maken van de rozenboog.  Vandaag hebben mijn lief en ik geworsteld met deze struik (climbing iceberg van 5 jaar oud).  Meteen maar vrij hoge palen gekozen zodat je er makkelijk onderdoor kan.  En de roos kan meteen weer doorgroeien.

Op zich was ik redelijk tevreden met het opruimsysteem wat ik bedacht had voor m'n lapjes.  Ik had bakken op kleur die in deze gele Hemnes linnenkast staan. Natuurlijk werd dat al weer meer dan er eigenlijk goed in past.

Toen kwam er dit blogje van haar voorbij en ik had de hele week het idee van zo'n kast in m'n hoofd.  M'n lief vond het ook een mooi idee dus gingen we naar Ikea om een kast die we mooi vonden te kopen en een reeks van die bakjes erbij.  Nu nog wat netter indelen maar ik kan nu alles makkelijk vinden en in een lade-oogopslag zie je wat je hebt.  Ook minder ruimteverlies dan bij de dozen. ;)



In de gele kast staan nu nog een paar dozen met lapjes die er niet meer in pasten (de kaffe fassett stofjes), een mand met de Sarah Morrell quilt BOM die ik nog moet maken,  een mand met "affe tops" en heel mooi : m'n affe quilts.  Deze kast vol met affe quilts is een droom.


Maar het volgende wil ik ook graag met jullie delen.  Deze haakjes zijn ideaal om een quilt of een quiltwall mee op te hangen.  Je haalt je quiltwall of quilts er ook heel makkelijk weer af.  Handig voor als je weinig ruimte hebt of de ruimte daarna weer voor iets anders moet gebruiken (doe ik wel eens in het halletje om te fotograferen maar ja, langdurig hangen gaat niet ivm deuren).  Deze haakjes komen ook uit Ikea maar wellicht zijn er meer winkels die zoiets hebben.  Gordijnroede was ook iets van 2 euro dus dat zijn de kosten niet.


1 opmerking:

  1. Nou Diana, jij kunt vooruit!
    Ben benieuwd naar je nieuwe project ;0)
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!