zondag 3 februari 2013

Over UFO's gesproken...

Soms krijg ik helemaal de kriebels van de UFO's die in de kast liggen.  Soms baal ik ervan dat er nog zoveel ligt en dat voor mezelf even een reden is om niet met iets nieuws te beginnen.

Maar heel soms ben ik best blij met die UFO's.  De keep calm & carry on schiet met dat quiltpatroon om de cm niet erg op.  Ook het tekenen duurt vrij lang.
Er is wel een baan klaar hoor, maar het is leuk om dit even af te wisselen met...


Wat applicatiewerk en het aannaaien van de borders van de Fall in love quilt.  Die paar blokken die nog moesten vielen me zo mee.  Het is weliswaar niet echt het seizoen ervoor maar het is zo fijn om weer een affo-gevoel te hebben.  Ik weet niet meer waarom ik deze opzij gelegd heb.  Da's in 2011 gebeurd want heel 2012 heb ik hem niet meer aangeraakt.


Tussendoor even wat close-up foto's.  Kleuren niet helemaal goed door het flitsen maar ik denk dat jullie er toch wat meer van willen zien (het totaalplaatje geeft het beste idee van de kleuren).  Deze quilt heb ik zelf ontworpen dus deze blokjes zie je nergens anders.  Het quilten is weer even iets anders.  Dat mag nog even wachten.


Met de fall... in love "klaar".  Was het zoeken naar de volgende UFO.  Op de een of andere manier werkt de Summer Stars niet.  Geeft niet, proberen we later wel weer.
Verder had ik ook zin om met iets nieuws te beginnen.

Deze quilt, "In my garden" van Dawn Heese staat al een tijdje op mijn wensenlijstje, eigenlijk al vanaf het moment dat ik hem op haar blog (de editor van het boek) tegen kwam.  (het boek heet Cottage charm en ik kocht het bij Aztec-Rose Crea uit Zwijndrecht)
Vorig jaar al de perfecte lichtgroene stof gevonden voor de achtergrond bij Petra Prins en toen samen met al voorbereide mallen en andere bijpassende stofjes in een UFO mand gedaan.


Nu heerlijk aan het appliceren met deze nieuwe/ufo quilt (viel deze echt onder Ufo's???) maar ik loop vast.  Na veel gepuzzel het ideale stofje voor de grote bloem maar nu kan ik niks naar m'n zin vinden voor de kleinere bloemen.  Dus... even aan de kant leggen en wie weet lukt het me later wel.  O ja, hier is het blog van de ontwerpster van deze quilt.


En nu?  Verder met een andere UFO.  Eentje die wel werkt.  Die voor mezelf al weer verrassend ver af is.  Eentje waarover ik hier nog nooit iets geschreven heb en ik dus druppelsgewijs mooie blokjes kan laten zien.

Het gaat om de Pennies from Heaven van Gretchen Gibbons.  Alleen maak ik de quilt van allemaal katoenen stofjes en niet met wolletjes.


Daarom laat ik sommige stukjes weg en ga ik niet aan de slag met kraaltjes en knoopjes borduren.  de stofjes zijn al iets drukker en anders wordt het zo'n kermis (of carnaval) en dat is niet wat ik wil.


Zie je hoeveel een paar rode besjes kunnen doen voor een blok?  Gek he, de kleinste stukjes maar zo'n effect!

Veel succes met jullie UFO's / WIPs!
Diana

1 opmerking:

  1. Oh, oh, wat ben je met een boel leuke UFO's bezig! Jij hoeft je voorlopig nog niet te vervelen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!