maandag 28 januari 2013


Voor ik het wist was de Some of my favorite blocks-top af.  Daar blijft het voorlopig even bij want ik ben nog steeds druk bezig met het doorquilten van de Keep Calm & Carry on.


 Op alle patchworkbanen fladderen inmiddels vlindertjes en ik ben nu druk bezig met de tussenranden.  Die worden anders dan ik in eerste instantie bedacht had maar ik vind het effect hiervan meer naar mijn zin.

Uit dit boek haal ik vaak inspiratie voor hoe ik mijn quilts wil quilten.  Je ziet dan goed hoe een patroon er ongeveer in een hele quilt uit kan zien en als je een quilt reproduceert kan je dan net zoals je stoffen en patchworkblokken ook je quiltmotieven aanpassen aan de tijd. 


Deze werkt (qua inspiratie) voor mij veel beter dan de boeken met 1001 quiltmotieven of de quiltpatronen van Mc Call's die ik op cd-rom heb.  Boek is gewoon te bestellen bij de betere boekhandel (en anders via www.matildasboek.nl en een mailtje).


Verder ben ik ook druk bezig met meer dingen af te maken maar daarover een andere keer, als het zover is, meer.

Afgelopen zaterdag had ik opeens een hele dag een meisje van 10 over de vloer.  Haar ouders stonden op een beurs en ze vond het wel gezellig om een dagje niet mee te hoeven.  Maar wat ga je dan doen?
Hihi, 't bloed kruipt waar het niet gaan kan.  In plaats van haar met haar Ipad te laten spelen, heb ik haar geholpen om er een patchworktasje voor te maken.



Samen gepuzzeld over de afmetingen, samen getekend, leren appliqueren met vliesofix en ... voor het eerst op de naaimachine.  Op het tasje moesten alledrie de katten komen en de zwarte kat is gepatcht.  Voor het lijf heb ik haar laten werken met rasterquick.  Zelf net geleerd hoe je daarmee makkelijk log cabbins kan maken en even simpel vertaald naar dit blokje.  De stroken eromheen zijn er daarna aangezet.  Niet alles is helemaal precies en recht maar voor een eerste keer...  besluiten we dat we daar maar niet om geven.

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je een nieuwe generatie probeert aan te steken met onze hobby.... Een mooi en handig tasje/hoeje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi is dat tasje geworden, een leuk idee goed gelukt.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!