zaterdag 11 augustus 2012

Today is a good day

Vandaag een dagje Gent.  Het heerlijke van Zeeuws-Vlaanderen is dat je vlakbij Gent (20 min), Brugge (ca 45 min) en Antwerpen (dik halfuur)  zit en dat Lille (ca anderhalf uur tot 2 uur) ook nog niet zo gek ver weg is.  Dit even ter informatie voor alle Randstedelingen die Zeeuws-Vlaanderen als een uithoek beschouwen ;)

Mijn lief had behoefte aan koffie en die halen we altijd in Gent.  Die van Sao Paulo is het lekkerste, naar onze smaak dan.  Heel zachte branding.  Maar naast deze koffiebranderij weet ik er nog zo'n 4 andere.

Op zaterdagochtend is er net zoals vrijdagochtend in de buurt van Sint-Jacobs een rommel/brocante markt.  Ook wel bekend als de Vrijdagsmarkt.  Vandaag stond daar ook weer de geweldige kraam met splijtgaren en andere naaibenodigdheden.  Kantjes en bandjes 1,75 m voor 1,75 euro enz.  Maar ik ging weg met 3 klossen garen voor de naaimachine.


Verder heb ik nog even lekker door 't Stad gedwaald en kwam o.a. deze winkel tegen in de Nationalestraat op nr.73.  In Today is a good day wordt kleding verkocht die ecologisch verantwoord is en volgens mij ook kinderarbeidvrij.  Of dit echt zo is, blijft natuurlijk altijd moeilijk te controleren maar je kunt maar een signaal afgeven. 
Ik kocht er deze jurk.  Leuk he?

En als ik hem versleten heb, kan ie zo in een quilt.  Het stofje met de eekhoorntjes is zo schattig en ecologisch katoen moet perfect quiltmateriaal zijn.  De stof is bedrukt met hand block printing volgens www.peopletree.co.uk.  Dit zorgt echt voor Look good, feel good.  Zouden ze er ook ergens gewoon lappies van verkopen? 


Verder kom je vanalles tegen als je gewoon wat rondwandelt.  Op het etalageraam van deze delicatessenwinkel staat het volgende citaat van William Cowper : "Variety is the very spice of life, That gives it all it's flavor."

Dat gaat ook op voor quilten en ik voel me meteen een stuk minder bezwaard met al mijn projecten.  Ik heb projecten die voor de naaimachine zijn, projecten waarbij gepatcht wordt, projecten voor als ik in een applicatiestemming ben.  Maar als je nu kijkt naar hoe het gaat met de quilt voor 2de kerstdag met de familie dan zie je opeens weer zoveel progressie.  Ik zie hem al bijna af.  Dat is ie natuurlijk nog niet, nog de borders (maar die zie ik al in mijn hoofd) en de laatste 3 moeten het blok nog beschrijven en dan...  gaat het echt vlug.  De verschillende handschriften geven de quilt karakter en ik word er heel blij van.


Ik wens iedereen een 'Today is a good day-gevoel' toe, niet alleen vandaag!

ps Met Joris gaat het weer een stukje beter.  Hij vertikt het alleen om z'n brokjes (nota bene Royal Canin) te eten.  Die vermalen we met een vijzel en mengen we door een zakje.  Eigenlijk zijn we tegen die zakjes want ze bevatten nogal veel zout maar ja...  Hij moet toch een beetje aansterken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!