vrijdag 24 augustus 2012

Meet the girls!

Jullie herkennen vast wel dat je op een quilt(blok) soms zomaar verliefd kunt worden.  Dat heb ik nu weer gekregen met het blok The Girls wat in het boek 'Twenty little patchwork quilts with full-size templates" van Gwen Marston & Joe Cunningham staat.

Boek heb ik pas voor de boekwinkel van mijn lief binnen laten komen en er is ook een variant met amish poppenquiltjes.  De boeken zijn niet zo duur (9,95 euro per stuk) en dat komt denk ik doordat de kleurenfoto's zich op de kaft bevinden.  Wat waarschijnlijk ook meespeelt is dat het boek komt uit 1990.  Sommige boeken raken dan gedateerd maar dat vind ik bij deze niet het geval.

Er is al flink geknipt en de gekleurde delen gaan ook uit de resten van een jelly-rol (dus ook daarvoor is een het geschikt patroon!).  Ik heb lichtblauw en roze gekozen en vooral met een aantal blauwe meisjes naast elkaar ga je een beetje denken aan de Dancing Dollies van Supergoof.  Een beetje maar, de meisjes hebben geen kantjes en bandjes en strekken hun armpjes uit om je te omhelzen.


Ik ben niet van plan om er een poppenquiltje van te maken, dat hadden jullie vast al geraden want ik heb veel meer dan 4 girls geknipt.  Ik wil een grote quilt met allemaal verschillende meisjes.  Dit nieuwe boek, Small Pieces, Spectacular Quilts van Mary Elizabeth Kinch and Biz Storms (die ook het boek schreven 'Small blocks , Stunning quilts'van Supergoofs vingerhoedjes) kwam ook pas binnen.  PS. op de site van de schrijfster staat al een bloghop aangekondigd.  Ook langs Supergoof!


Eigenlijk ben ik wel opgelucht dat er niet een quilt in staat waarvan mijn vingers meteen beginnen te jeuken.  Ik wil af en toe zo veel en af en toe zie ik al die mandjes met projecten en denk ik dat ik niks klaar krijg. 



Small pieces, spectacular quilts leert me dat een grote quilt gemaakt van kleine stukjes vaak heel indrukwekkend wordt.  Het leert me dat heel veel verschillende stofjes bij elkaar gooien vaak ook heel mooi wordt.  Dus... moeten heel veel 'girls' bij elkaar ook wel heel leuk staan.  We proberen het uit.



Ik heb wel een afspraak met mezelf gemaakt.  Voordat ik aan een girl begin moet ik eerst iets van een lopend project gemaakt hebben.  Dus...

Blok 5 van de Camelot is af

Blok 2 van de Camelot is af

Zijn de stukjes voor blok 11 van de Camelot voorbereid en is blok 4 inmiddels al een heel eind.


Bij "Keep Calm & Carry on " is de achterkant af gemaakt en de quilt is gedubbeld (dat viel nog te doen bij het warme weer, nu wordt het langzaam weer quiltweer) en ik heb al ideeen over hoe ik hem wil quilten.



Zo zie je maar weer wat een paar 'Girls' kunnen doen. En eerlijk is eerlijk, ergens wil ik ook meerdere projecten tegelijk hebben.  Alleen moet ik voorkomen dat het aantal mandjes niet meer in de kast past!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!