vrijdag 22 juli 2011

Farmer's Wife update.. weer op tijd

Afgelopen week besefte ik me dat er vandaag weer een update zou zijn van de Farmer's Wife.  Dus ben ik aan de slag gegaan en heb 2 blokjes erbij gemaakt.
Nr. 100 Weather Vane



Nr. 94 Tall Pine Tree



Ik ging twijfelen of ik ze toch wel alle 111 zou maken.  Voor een twin heb je er iets van 86 nodig, dat past ook goed op het bed.  Maar...  dan had ik vooraf misschien beter moeten nadenken over welke ik erin wil en welke juist niet.  Ik zie wel hoe ik erover denk als  ik er 86 heb, waarschijnlijk heb ik dan zoiets van : die 15 kunnen er ook nog wel bij.

Van 1 blokje weet ik zeker dat ik het niet in de quilt wil nl. nr 33 Farmer's Puzzle, die associeer ik teveel met een hakenkruis, en hoewel dit symbool veel meer betekenissen heeft dan deze, laat ik het er toch uit.  Dat mag - als ik er 111 maak - dan mijn laatste blokje worden wat ik vervang door een ander blok.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt weer twee mooie blokken klaar en wat een prachtig model zit er bij de blokken!!! Ik heb zelf de associatie niet met een hakenkruis. Volgens mij wijst dit blok toch de andere kant op?? Maar mijn partner zag het er ook in, dus ik begrijp het wel. Ach, je vind vast wel een ander blok. Moet je toch lekker zelf weten!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige blokjes, vooral die eerste, wat een mooie kleur blauwgroen! Je model mag er ook zijn. Nee, ook ik heb die associatie niet bij dat blok, hoewel ik zonder te kijken nu wel weet welke je bedoelt. Dan moet je hem er zeker niet indoen!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Greetings from Tunisia! Just stopped by from Quilting Bloggers to enjoy your blog. Can't understand a work you're writing, but your quilts are lovely and your garden is to die for!
    best, nadia

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!