maandag 18 maart 2013

De Parel en de boekenweek

 

Wat doe je als je thuiskomt met een lijf vol emoties en inspiratie?  Eerst een blogje schrijven over dat geweldige moment en daarna meteen wat "quilttherapie".  Wat een wonderbaarlijke dingen zijn die lapjes toch, ze krijgen me snel rustig.


Uiteraard ben ik ook gezwicht voor wat lapjes uit de 1 euro bak.


Eerst even nagenieten van m'n aankopen bij De Parel.  Ik ben een fan van William Morris en ben heel blij met de layercake die ik vond bij De Parel.  Deed me meteen weer denken aan de Dear Jane die ik twee jaar geleden op de tentoonstelling van het Quiltersgilde in Leiden zag, helemaal gemaakt met zulke stofjes en prachtig pietluttig geknipt.


Ook nog even de achterkantstof en de batting geaaid.  Die achterkantstof kwam me bekend voor en thuis zag ik pas waarom; de rand van de Waarheen je ook gaat-quilt heeft hetzelfde stofje in het blauw.


Dit is bamboevulling en dat is nieuw voor me, ben benieuwd hoe het quilt.  't Voelt in elk geval wel heerlijk zacht aan en dat is best belangrijk voor een quilt.  Op de verpakking in de winkel stond ook dat je tot 8 inch uit elkaar kon quilten en dat is volgens mij behoorlijk ruim.

Maar in de blogje wil ik ook wat anders laten zien.  Zaterdag begon ook de boekenweek en omdat je ook bij quiltboeken een boekenweekgeschenk krijgt, had ik een reden erbij om hier wat over boeken te schrijven.  Mijn andere reden was dat er zaterdag naast me dames aan het schrijven waren over boeken die horen bij de quilts van Supergoof.  Ik heb beloofd ze daarmee verder te helpen zodat ze gewoon rustig naar Supergoof konden luisteren (da's veel leuker) en het met deze informatie wel goed zou komen.

Eerst wat boeken die je gewoon bij je boekwinkel kunt kopen, ze zullen ze misschien moeten bestellen en dat kan 5 werkdagen duren.

De boeken van Jennifer Chiaverini, Sylvia's Bridal Sampler (=SBS) en de romans


Small blocks, Stunning Quilts van Mary Elizabeth Kinch en Biz Storms (heeft een vermelding dat het nu langer duurt om te bestellen).  Hierin staat de originele vingerhoedjesquilt.


De Dear Jane van Brenda Mangis Papadakis.  Te krijgen in de meeste quiltwinkels.


When the cold wind blows, bevat o.a. de trick or treat mandjes (de grootste van de supergoof show).   Deze boeken zijn van uitgeverij Kansas City Star.  Deze uitgever is moeilijk te bestellen voor een boekhandel (ik heb echt ervaring) maar de meeste boeken zijn te krijgen bij Aztec-Rose-Crea.


De Nearly insane van Liz Lois.  Niet via de boekhandel te krijgen.  Staat bij Petra Prins in de webwinkel.

Life is beautiful van Helen Stubbings.  Niet via de boekhandel te krijgen.  Stond een tijd op de site van Aztec-rose-crea maar daar vind ik het boek nu niet meer terug.  Supergoof had het over Den Haan en Wagemakers.

Pockets of Posies van Anni Downs.  Dit is een BOM en deze start binnenkort weer bij Quilt-it & Dotty.

De Chinese blokken had Supergoof uit het boek "Big Book of Best loved quilt patterns".  Deze kwam ik niet tegen in het boekhandelssysteem.  Maar zelf ben ik echt een fan van Barbara Brackman's Encyclopedia of pieced quilt patterns.  Helaas is deze niet meer leverbaar.  Hieronder zie je daar een stukje uit.  Voor wie goed kijkt, herkent daar vast een quilt van Supergoof.  Supergoof gebruikte hiervoor een patroon uit een oude Ariadne.


Al is het boek van Barbara Brackman dan niet meer leverbaar.  Een boek met zeker evenveel blokken is er van Jinny Beyer (wel te krijgen bij de boekhandel).  Dit boek is mooier vormgegeven met blokken in kleur en heel duidelijk hoe je de blokken kunt tekenen.  Ik heb zowel dit boek als dat van Barbara Brackman maar grijp altijd naar die van Barbara Brackman.  Die simpele zwart-wit schetsjes laten veel meer aan mijn verbeelding over.  Dus als je het tweedehands vindt, grijp je kans!


 Zo dat was het even voor vanavond.  Mocht je meer over quiltboeken willen lezen, kijk dan even bij Marjan van Phebe and Jane, op vrijdag plaatst ze er regelmatig berichtjes over.  Een volgende keer meer over o.a. deze mand snippers.



1 opmerking:

  1. Hallo Diana,

    Bedankt voor jouw boeken gallerij!! Handig!
    Fijne dag voor jou. Doei, ik heb je ook een email gestuurd! Liefs, Désirée (van bij Supergoof in Groede)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!