maandag 25 april 2011

The Graceful Garden vs my garden vs The Farmer's Wife

De laatste tijd kreeg ik weer heel veel zin om verder te gaan met The graceful garden quilt en daardoor bleef er weinig tijd over voor The Farmer's Wife.  Toch heb ik wel enige aandacht aan het boerinnetje besteed, ik heb stof gekozen voor de sashings en de cornerstones.  Dit wordt het :


Maar aangezien het alweer de 22ste is geweest, heb ik besloten om voorlopig niet meer mee te doen met de updates.  Dat wil niet zeggen dat het nu maar een UFO moet gaan worden, ik krijg vast snel weer de kriebels te pakken!

Als eerste maakte ik nu blok 6: Garden Steps.  Een heel toepasselijk blok aangezien de fysieke tuin nu ook met stappen vooruit gaat.  Bij het tuincentrum vond ik handige zakken waar we nu de groenten in gaan planten, handig is ook dat we die bijv. op een tafel kunnen zetten en zo minder last hebben van bukken en het weer een barriere vormt voor de slakken.


 Het volgende blok is blok 11: Garden Maze.  Het grootste blok wat ik tot nu toe maakte van de Graceful Garden.  Ik ben echt superblij met het Japanse stofje wat zo'n mooi centrum voor dit blok oplevert!



De echte tuin vraagt nu ook steeds meer aandacht en met dit mooie weer is dat gewoon genieten.  We halen veel inspiratie uit de boeken van Alys Fowler en haar tv-programma The Edible Garden.  De eetbare dingen in je tuin kunnen ook heel mooi zijn en het levert nog wat op.  Bovendien kun je best bloemen, groentes en fruitplanten mengen en hoef je die niet in gescheiden gedeeltes te houden.

Zie je de eerste knop die opengaan en als ik de struik verder goed bekijk, staat me nog heel veel moois te wachten!

1 opmerking:

  1. Hey, leuk hé om i/ d tuin bezig te zijn!
    Ik heb laatst de zelf gekweekte sier-erwt in pot gezet en die gaat goed de lucht in, hahaha.

    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!