donderdag 30 december 2010

Een beetje van mezelf en een beetje van ...

een beetje van Barbara heb ik gebruikt voor mijn kerstproject wat ik kerstwensen heb genoemd. Afgelopen maart kocht ik in Rijswijk het patroon Love Letters van Pink en Barbara. (o.a. hier te bestellen). Hoewel ik het patroon heel mooi vind, vind ik het voor mezelf iets te zoet, te lief overkomen en wist ik meteen al dat ik andere kleuren wilde gaan proberen.


Aan het begin van de kerstvakantie kreeg ik opeens inspiratie. Als nou op die harten iets komt te staan met kerstmis? Als ik nou eens kies voor wit, creme, beige, bruin en rood? (Hoezo, eigenlijk moet The Graceful Garden ook nog gebeuren - dat komt later wel weer, anders is de inspiratiefee weer verdwenen)


Er ontstonden 5 harten in crazy patchwork, een leuke techniek die ik nog niet eerder uitgeprobeerd had. Vervolgens erop borduren en iets erop appliqueren.
Hieronder de harten die later nog op de ondergrond geappliqueerd moeten worden. Enkel bij Jul (zweeds) is ook het borduur- en appliqueergedeelte nog niet klaar.
Ik heb gekozen voor het Frans (noel), Zweeds (jul), Iers (nollaig). Duits (weihnachten) en Nederlands (Kerstmis). Omdat mijn lief meer heeft met Iers, heb ik voor het Iers gekozen maar het had natuurlijk ook nog in het Engels gekund. Wie weet maak ik er ooit nog eens een met Engelse, Italiaanse, Spaanse, Griekse,... tekst.

De love letters quilt heeft tussenblokken met vogeltjes in lijstjes. Eerst bedacht ik dat ik in plaats van de lijstjes met stichery een lijstje van dennenaaldjes zou kunnen maken. Maar eigenlijk wilde ik ook meer een kerstboodschap in . Toen kwam ik op het idee van elandjes die de boodschap uitdragen. Dat resulteerde in de volgende vier blokken. De elanden krijgen nog oogjes en een neus van knoopjes maar daarnaar moet ik nog op zoek.



Zing van vreugde
Wees lief
Kom bij elkaar
Breng vrede

De layout van de love letters quilt heb ik behouden en dit is waar ik deze kerstvakantie tijd voor had. Het ging best vlug voor mijn gevoel. Nog een leuke foto met Joris die af en toe echt een tijd heel gebiologeerd naar mijn vingers kijkt.



2 opmerkingen:

  1. Hi diana, could you email me so we can join you up on the sew its finished Blog...you are a nonreply blogger... you can change that in your Edit profile on your dashboard...click on show my email address
    Hugs Dawn x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige quilt heb je ervan gemaakt! Eigenlijk vind ik hem nog mooier dan de oorspronkelijke.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!