zondag 29 juli 2012

Soms zit het mee en soms zit het...

Max en met name Joris zijn de meest kritiekloze quiltinspecteurs die je je maar kunt wensen.  Of houden die inspecteurs soms ook de arbeidstijden bij, in dat geval... zorgen ze dat je niet overwerkt raakt. ;)

Daarbij krijgen ze volop hulp van het pluche grut dat ook mijn quiltkamer bevolkt.  Bij blok 8 van de Camelot begin je met het maken van taartpuntjes.  Toen ik na het eten terug kwam werd ik spontaan uitgenodigd op de thee.


't Is goedgekomen hoor.  Na even net alsof theedrinken kreeg ik mijn taartpuntjes weer mee om voor de televisie blok 8 in elkaar te zetten.  Toen dat klaar was en ik mij en mijn lief snel een kopje thee in wilde schenken gebeurde het volgende :


Meer dan een paar tellen heeft Joris niet nodig.  Ze mogen nu gaan liggen op de quilts die ik met de naaimachine maak.  Daarvoor kies ik iets makkelijkere blokken en omdat ze vrij snel gemaakt kunnen worden, vind ik het daarbij niet zo'n ramp.


Nou ja, totdat je met de grote blokken verder wil gaan...  Nu opletten dat dit geen UFO wordt want ik ben nu achter de naaimachine gestart met een volgende jelly-rol-quilt.  Ik maak hem met een jellyrol Papillon van 3sisters by Moda en heb het volgende patroon gekozen uit het boek 2 quilts uit 1 jelly rol (leverbaar via je eigen boekwinkel).


Verrassend hoe snel het gaat; 1 avond snijden, 2 middagen naaien en al 3 banen zijn klaar.  Ik heb nu kettingnaaien uitgeprobeerd en dat geeft echt een hoop tijdwinst doordat je niet meer zoveel draadjes weg moet knippen.  Het pluche grut heeft andere ideeen met Jellyrols.  Ach ja, we komen nog maar eens op theevisite.



Ze vieren feest met Pippi.  Die kan het quilten ook wel waarderen maar heeft moeite met het stilzitten.  Geen probleem want zij kan nu mooi op die apen en katten passsen.  Maar of dat dat ook minder apenstreken en kattenkwaad oplevert?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!